Friday 4 January 2013

Program Motivasi Pelajar

12:29



Program motivasi untuk pelajar berbagai peringkat sering diadakan di sekolah-sekolah dan juga kem-kem motivasi. Subjek motivasi meliputi kaedah-kaedah belajar, pengurusan dan juga bimbingan untuk memilih halatuju pengajian tinggi dan kerjaya.
Ceramah dan program kemasyarakatan juga diadakan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat. Contohnya, PEMANGKIN HALUAN di Subang Perdana mengadakan ceramah mingguan kepada ibu-ibu dalam menangani isu pendidikan anak dan kekeluargaan. Ceramah juga disampiakan di jabatan-jabatan kerajaan, syarikat-syarikat swasta dan tempat orang ramai.
HALUAN juga tidak ketinggalan mengadakan roadshow berkenaan tragedi kemanusiaan, seperti pengajaran dari kejadian tsunami 2004 dan permasalahan kekejamahan Israel ke atas rakyat Palestin, sebagai iktibar dan motivasi kepada masyarakat. Bagi pelajar-pelajar remaja yang memerlukan bimbingan dan maklumat untuk meneruskan pengajian, HALUAN juga mengadakan siri ceramah Hijrah Menara Gading secara percuma.



Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

 

© 2013 Sinar Islam. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top