Wednesday 7 August 2013

Pesanan Hari Raya

14:25


1) Jangan memandu dalam keadaan mengantuk. Bahaya. Tak kira lah memandu sorang ke, berkeluarga ke, driver bas ke, hatta pilot kapalterbang sekalipun. Bahaya bahaya bahaya. 

2) Jangan main mercun. Jangan sibuk cari mercun. Jangan buang duit cari penjual mercun. Biarlah anak-anak korang tengok je anak orang lain main mercun, dari anak korang nanti yang jadi mangsa putus jari. Nak kewww? Eh apedaa kewww. 

3) Bila beraya nanti jangan kau lupa ketupat di dapur ditahan-tahan kalau nak makan. Bulan puasa dah tahan-tahan makan, jadinya raya kena membaham. Kalau boleh bila bertandang ke rumah tu, perabiskan apa yang ada atas meja. Tapi jangan buat macam rumah sendiri pergi selongkar dapur rumah orang dah la. Makan apa yang terhidang je.

4) Masa beraya ni la nak melaram baju-baju baru. Selagi boleh bergaya, korang berdandan la cukup. Pesanan ni hanya terpakai kepada gadis-gadis. Jantan kalau melaram yang bukan-bukan, memang aku puiiii je nanti. Haha.

5) Pada yang belum kahwin macam aku, soalan paling menyampah nak jawab di saat balik kampung pasti muncul punya lah. Jadi pastikan anda bersiap sedia dengan jawapan paling ikhlas dan luhur dari hati. Contohnya macam aku, dah prepare dah jawapan apa nak dijawab kalau soalan "Kau bila nak kahwin?" keluar nanti. Aku jawab "Saya ni dah kahwin, cuma nikahnya yang belum." Agak-agak ada yang tercekik tertelan lemang tak nanti kalau aku jawab macam tu?


Yang pentingnya, korang sambutlah Hari Raya ni ikut kesesuaian ye. Kalau sapa-sapa nak datang rumah tu, bagitau la awal-awal ye. Senang aku nak tutup rumah ke, pegi merayap tempat lain dulu ke.

by:www.sinarislam.com

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

 

© 2013 Sinar Islam. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top